fredag 22. april 2011

Påskemuffins og "ny" sofa...

I dag har Saga og jeg kost oss med å bake påskemuffins som vi hadde til dessert. Det var veldig stas at påskeharen hadde verpet i muffinsgresset. :-) Haren fikk både kos og suss og smaksprøver som takk.

Ellers har vi fått inn sofaen vi arvet etter Bestefar, den ser slik ut;
 Jeg ble veldig fornøyd. God å sitte i er den også. Bestemor og Bestefar kjøpte denne brukt for ca. 20 år siden,
så man ser jo at den er brukt, men det er bare sjarmerende synes jeg. :-)
Jeg har også funnet ny bruk til de gamle laknene. ;-) De ble jo perfekte som gardiner!
Jeg har bare slengt de over gardinstanga, og rullet de på noen pinner og knytta de opp.
Dette gamle slitte bordet fikk jeg også fra Bestefar. Mamma som er eldst av 5 søsken husker hun satt og spiste ved dette bordet når hun var bitte liten. Men når ungeflokken ble større så måtte det byttes ut.
Nå har det fått et malingstrøk av meg, og skal tjene videre som pc bord til Tommy. Han har jo sitt kontor ute, men han tar stadig laptopen med seg inn og lar den gjerne bli stående i dagevis på spisebordet! Det skal det bli slutt på nå. ;-)
Beklager de dårlige bildene, men når jeg har tid til å ta bilder, så er det desverre ganske mørkt ute. Skal jeg ta bilder i dagslys, så får prinsessa sneket seg meg på hvert og et av de. ;-) MIIIIL, sier hun og stiller seg opp og gliser så fort ho se kameraet.
Sånn som her;
Full fart inn fra sidelinja, posere, og full fart videre til neste rampestrek! ;-)

3 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder, elsker det øverste jeg:) Så flotte påskemuffins, dere kosa dere nok masse:)

    Kos deg videre i påska:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  2. så flott blogg du har!
    Har kosa meg her inne nå med herlig inspirasjon :) fortsatt god påske!
    klem

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for så fin helsing inne hos meg. Fekk så vondt av deg, så veldig trist å høyre at du har mista eit barn... Vi manglar eldste søstera vår, som døydde når ho var sju. Guten eg skreiv om på bloggen, var nevøen min. Han døydde i ei bilulykke for tre år sidan. Eg synes diktet er så vakkert; eg føler verkeleg at dei som ikkje er her lenger, er her likevel. I alt det som er rundt oss.

    Ynskjer deg ei flott veke!
    God klem frå Elin

    SvarSlett