fredag 1. april 2011

Aprilspøk...

Jeg klarte jammen å lure meg selv, gitt...
Tøff i trynet annonserte jeg på facebook;
Nå har gutta gått for å se film, så da skal jaggu jeg blande meg en drink og legge meg i badekaret! :-)
Jeg har ryddet og flyttet på loftet i hele dag, så et varmt karbad ville nok gjøre godt for både kropp og sjel..
Jeg tente stearinlys, fant frem bladet "Det gode liv" som kom i postkassa i dag.
Satte på vannet, helte i beroligende skum med lavendelduft, blandet meg en stor drink og gikk for å finne kamera.
Jeg har ordnet litt der inne med en ny liten hylle og en gammel stol til håndklær.
Det ble så mye bedre enn den store hylla som stod der før, så jeg tenkte at med skum i karet og tente lys,
var det jo en fin anledning til å knipse noen bilder før jeg la meg i.

Men skrekk og gru.... Så jo med en gang på bildene (MYE tydeligere enn i virkeligheten) 
at de trehvite, beklager -GULE vinduskarmene virkelig trenger et malingstrøk!
Jaja, jeg får ta det i morgen tenkte jeg og la meg ned i skummet.
Men alt jeg så var de "signal"gule karmene... Arg... Jeg tenkte at jeg fikk lese litt da, for da slipper jeg jo å se på de...
Jeg satte på lysbryteren, men det var like mørkt. Klarte ikke å lese med bare stearinlys der...
Hadde jo glemt at jeg ville bytte lampa der inne. Den gamle er skrudd ned, men den nye er ikke skrudd opp enda. :-(
Neinei... Sånn kan det gå... Jeg la meg tilbake og prøvde å slappe av, men det var klin umulig!
Nesten i panikk styrtet jeg halvlitersglasset med absolutt og sommerbrus i håp om å glemme hele karmene.
Men, nei... De satt som etset inn i synsnerven!
Så jeg sauset meg inn og ville bare komme meg opp av badekaret fort som F.
Jeg vasket, skrubbet og barberte, og heiv meg i dusjen...
Der ser jeg på toppen av det hele at jeg har klart å kutte meg. Blodet siler fra leggen...
Men jeg fikk da vasket meg og har ikke mer en tatt steget ut av dusjen før Saga hyler til... Æs æs æs vræler ho.
Jeg opp i full fart med et håndkle rundt meg, sikker på at ho har spydd ut hele senga eller noe...
Neida, ho hadde bare nyst i hånda si, og det var litt snørr jeg måtte tørke bort. ;-)

Nå skal jeg bare poste dette innlegget, så skal jeg gå å finne frem malebøtte!
Den avslappende kvelden får jeg ta ved en senere anledning.
Jeg ble iallefall rundlurt når jeg trodde den skulle være i kveld.
Bedre lykke neste gang liksom....

Håper alle andre har en koselig fredag 1.aprilskveld! :-)

Beklager det dårlige bildet, men det var som sagt mørkt der inne. ;-)

7 kommentarer:

  1. Du er helt topp Hilde :) Synes vi skal ta litt "sladdre og vin" kveld i morra...???

    SvarSlett
  2. Hadde kanskje ikke vært så dumt det. ;-)

    SvarSlett
  3. Dette var en ny blogg for meg, men så fint hus du har. Håper det er greit at jeg la meg til som følger :)
    Lykke til med malingen og kos deg med det som er igjen av den første fredagskvelden i april!

    SvarSlett
  4. God lørdags morgen.
    Har en award inne hos meg til deg.
    Ha en strålende lørdag.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  5. Hahaha..ja, bedre lykke neste gang ;)

    Beklager det med pop upen...var IKKE klar over det men får det opp på min egen side i ny og ne.
    Trodde det bare var irriterende reklame på pcen min *sukk*.
    Nå har jeg fått litt hjelp av mannen som har prøvd å sperre dette for meg og blir kjempeglad hvis du gir tilbakemelding om det vedvarer.

    Stooor klem!

    SvarSlett
  6. Even though the Google Translator makes a poor translation, I love reading your blog. The humor comes through. I hope it does a better job going from English to Norse

    SvarSlett
  7. Hei høpp!!

    Så koslig du vil være med på min give away,masse lykke til!!Hjertelig velkommen som følger håper du vil trives:)

    Skal titte litt mer her inne hos deg når jeg har litt bedre tid,men ønsker deg en god helg og fin påske:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett