lørdag 22. januar 2011

En sniktitt på Saga sitt nye rom...

 Lesekroken på gulvet. Her kommer det så klart maaaange flere puter etterhvert. ;-)
Veggplatene er cafelatte farget og gulvmalingen er eggehvit. Rosafargen på veggen og i vinduskarmene vet jeg ikke helt hva er. Det var en feilblanding, så jeg ga 20,- for et 3 liters spann. Ikke noe å si på det. ;-)
 De hvite og lilla gardinene hadde jeg på mitt rom når jeg var liten. Synes de er like søte enda. Liftgardinene er kjøpt på Ellos, og pyntet med hvitt sløyfebånd med prismer på, Det kom ikke så godt frem på bildet ser jeg. Vimpelene er det min mamma som har sydd. Synes de ble veldig fine her på gardinene! :-)
 Denne søte pulten er kjøpt for 1,- på netthandelen. Stig Einar brukte også den en stund. Jeg ser for meg at jeg skal fylle rommet i den med fantastiske perler etterhvert. Hun er litt liten til å perle enda, men en dag... :-) Solspeilen på veggen var av messing. Den fikk først et lag med sinkspray, så litt sølvspray oppå for å få litt sjatteringer og liv i den.
Sommerfuglknaggene er også fra Ellos. På knaggene henger det noen flotte nøkkelknipper som jeg har kjøpt på Nille.
Jeg har en plan med disse, men det må jeg vise en annen gang. ;-)
 Senga kræsjer totalt med resten av rommet, men det får bare være sånn en liten stund. Hun har ikke begynt å klatre ut av sprinkelsenga enda, så da får hun bli i den en stund til. Jeg har fått en hvitmalt skuvseng som hun skal sove i etterhvert.
Har også endel planer i forbindelse med senga.
Det blir nok et nytt innlegg fra Saga sitt rom når alt er ferdig. Har fremdeles endel småplukk igjen.
Dette bildet lyver endel. Lampeskjermene er nemlig IKKE gule! I virkeligheten er de nesten like som veggpanelet.
Også på disse har jeg festet samme prismer som på liftgardinene.
Lampettene var også av messing, og har fått samme behandlig som solspeilet.
Den lille dukkevuggen laget forresten pappa til meg når jeg var liten.
Den fikk seg bare et par malingstrøk og var god som ny! :-)

Ny seng, sengehimmel, kleskap, veggskap, litt lister, en wallsticker, bittelitt maling histen og pisten og gulvteppe er snart på plass det også, håper jeg. Kunne bare ikke vente med å vise det frem.
Jeg er såååå fornøyd. :-)

Så i kveld skal prinsessa ha første natten på det nye rommet. Håper det går bra, og at hun sover godt!

Vil dere se hvordan rommet så ut før, så finner dere bilder fra det her.

3 kommentarer:

  1. For en heldig liten prinsesse!!!
    Så fint du har gjort det på rommet til Saga!!
    Skjønne puter og så var det så stilig med de røffe tømmerstokkene som dere har malet hvite!
    Ønsker deg en god helg!
    Goe klem

    SvarSlett
  2. Det blir et kjempefint rom, og utrolig koselig at du har gardiner fra du var liten da, herlig! *♥*

    SvarSlett
  3. Heisann:) fin blogg du har! og for ett koselig rom vesle jenta di har!

    SvarSlett