fredag 30. juli 2010

Før og etter

Gyngehesten og vogga har blitt fine og hvite! Gyngehesten er en gave til Stig Einar julen når han var 1 år. Han fikk den av Mor, ferdigmalt fin og bonderød! Nå er ikke det en av mine favorittfarger lenger, så da måtte den under malekosten en tur. Vogga laget pappa til med når jeg var liten, Grønnfargen her er heller ikke akkurat favorittfargen min. (Jeg vet ikke om det er samme malingen, men iallefall så og si samme farge hadde mamma og pappa i taket på soverommet deres når jeg var liten. Jammen godt tidene forandrer seg! :-) Det er litt koselig at Saga nå legger dukkene og bamsene sine for å sove oppi der. Mamma sydde fint hvitt blondesengesett til henne. Etter ønske fra meg skulle det være hvitt, hadde hun eller Saga bestemt, så hadde det nok blitt rosa. Jaja, hun får bytte til rosa når vuggen skal opp på rommet hennes. Mens den står i stua får det være hvitt! :-)

Jeg angrer litt på at jeg ikke malte de svarte først, så jeg kunne pusset litt på kantene. Gyngehesten går det kanskje greit med uansett. Vogga er laget av sponplater, så det er kanskje verre med den.. Jaja, de får bare være fine og hvite en stund, så får jeg se hva som skjer senere en gang! :-)

Ser at jeg har fått mange nye følgere også. Velkommen skal dere være. Setter pris på dere alle! :-) Ønsker dere en strålende helg!






















5 kommentarer:

  1. Så fin de ble med hvitfargen. Er nok enig med deg at jeg er glad tiden forandrer seg.
    Ha en vidre fin kveld!
    Klem fra Christina

    SvarSlett
  2. Gyngehesten og dukkevogga blei mye finere kvite!

    Tror ikkje eg har plass til floks nå eg, (men ein pion har eg alltids plass til viss det passer sånn). Ikkje så nøye. Håper du får til valmuene, satte flere i den potta,du kan dele de mere opp viss du vil. Du kan få nye viss det ikkje går bra.

    Ha ei fin helg! Klem,

    SvarSlett
  3. Heisan!!! Ja tiden forandrer seg, men bare vent!! På nyåret er den rødfargen og grønnfargen blitt mote igjen!!!! Høstfargene kommer på nyåret!!!! Hos meg er nok det at alle møblene skal være hvite et forlatt stadium.Jeg er nok av de som finner frem fargekartene igjen, og sprer farge i heimen, etter og ha hatt hvite møbler i 4 år:DDDD Ha forsatt en herlig sommer, uansett vær og vind!!!! Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  4. Peoner skal du få, Mira, men jeg har ikke vært heldig med å spa de opp på denne tiden. Må nok vente til våren. Skal prøve å huske det, men minn meg gjerne på det igjen. :-)

    SvarSlett
  5. Hei igjen, Hilde
    Gyngehesten og vuggen var veldig fine. Hvis du vil shabbe dem litt blir det sikkert fint, selv om du ikke har hatt svart maling under. Fine helt hvite også, uten shabbing. Jeg har hatt en laaaang bloggpause, men nå er jeg "bækk inn bisniss". Ha det bra! Klem

    SvarSlett