torsdag 27. januar 2011

Paris... Og nytt lysfat.

Jeg har vært heldig igjen jeg... Vant et paris sticker hos Hilde Heimdal. :-) Og når jeg åpnet konvolutten, så var det jammen to oppi der. Perfekt til mine nye/gamle spisestuestoler. Tusen takk, Hilde.
Synes det ble koselig med forskjellige stoler rundt bordet. Den til venstre har jeg byttet til meg av en kamerat. Jeg har trukket den om selv, så det ble litt jalla, men pytt pytt. Øvelse gjør mester sies det, og dette var mitt første forsøk. :-) Jeg har rett og slett brukt et pledd på setet, og kanten er et gardinbånd egentlig. Den andre stolen hadde mamma og pappa til sitt spisebord "i gamledager". Den var teakfarget med gult sete. Har brukt samme pleddet på denne stolen, som på den andre. Med nytt sete og litt maling ble den jo riktig så fin denne også. Har 4 gamle stoler til som står i kø for en makeover,
men det får vente til det blir litt varmere i været.
Og mens jeg venter på godværet, så koser jeg meg med mitt nye lysfat. Kjøpte fatet og det store glasset på Kid for en tilgodelapp jeg hadde. Mener på de koster 69,- pr. stk, men så var det 40% på det nå. De to små glassene på hver side er fra Nille, til den nette sum av 12.90,- pr stk. Det siste er kjøpt på Dag`s marked for en 20 kroning. :-) For halannen uke siden hadde vi middagsgjester, og da plukket jeg inn noen kvister fra hagen til bordpynt. Synes visna syriner er flotte jeg, men her inne i varmen begynte de å sprette ut. Kommer masse grønne blader på kvistene, og det er nesten så jeg får litt vårfeeling her,
selv om gradestokken viser -12 på utsiden. :-)

2 kommentarer:

  1. Koselig å hilse på!
    De stolene var koselige!
    Jeg elsker sånne gamle oppussa stoler!
    Skikkelig bra!Stilig på kjøkkenet ditt !
    Likte godt tapeten!
    Jeg går i malingsrus,og er tullete i hodet,hi,hi!
    Vi maler kjøkkenet så det skvetter rundt oss!!!
    Ha en fin kveld,og kosa deg på det kosliga kjøkkenet ditt!

    SvarSlett
  2. Heisann Hilde, knallfin blogg du har og ikke minst kjøkken da. Jeg legger meg til som følger hos deg jeg;-)
    Klem Elin

    SvarSlett