mandag 19. april 2010

Tv stua

Tenkte jeg skulle vise frem tv stua i kveld. Veggene her har vi hatt litt av en sjau med. Vi jobbet oss gjennom panelplater, sponplater, plast, glava, oppspikrede gulvbord og et ukjent antall kilo kumøkk før vi fant tømmeret. Det var mye jobb, men verd hvert minutt til slutt.

Her har vi sitte/koseplass så det holder. (Jeg står i døra mellom tv`n og ovnen og tar bilde.) Sofaen med sjeselong er kjøpt på jysk for noen år siden. Der befinner Tommy seg om kveldene. :-) Stig Einar har som regel sin plass i den lille toseteren. Det er en Klobo sofa fra Ikea. Den er hvit, men siden vi pleier å spise lørdagskos her, var det ganske håpløst. Jeg har bare dratt over et strechlaken. Veldig greit og ikke minst lettvint å vaske. De to sjeselongene i hjørnet er også fra Ikea og heter Ektorp. Også de er enkle å vaske siden trekkene er avtakbare. Der pleier jeg å krølle meg sammen under et pelspledd. Der har jeg også god plass til selskap i armkroken når det er ønskelig. ;-) Bordet har vi "arvet" etter min bror & co. Ikke så veldig vakkert, men veldig praktisk. :-) Det har lemmer så det kan bli dobbelt så stort, og 4 ekstra bein, så det kan bli dobbelt så høyt. Greit hvis vi har mange middagsgjester da spisebordet vårt ikke er så veldig stort.

Her inne har vi også en pelletsovn. Uten den hadde vi frøset ihjel i vinter, tror jeg. Vi har jo peisen også, men når varmepumpa ikke var til så mye hjelp, var det deilig å kunne fyre døgnet rundt i denne. Er litt imponert over Tommy angående tv og anlegg her inne også. Han er godt over gjennomsnittet interessert i lyd og bilde. Likevel ruver hverken tv eller høytalere så mye her inne... Heldigvis! Hyllene under tv`n er forresten laget av en gammel høyballepresse vi fant på låven. Koffertene som står ved siden av ovnen inneholder mitt rot! Den ene er full av stoffer og sytilbehør. Gleder meg til jeg kanskje får tid til å lage noe av det en gang. ;-) Den andre er full av "papirhobbyting" og maling. Veldig greit å kunne gjemme det bort litt siden jeg ikke har noe eget hobbyrom enda.

Pipa og taket er som dere ser grått. Vurderer veldig om det og vinduskarmene og listene skal bli hvite i løpet av sommeren. Kanskje... Kanskje ikke... Hva synes dere. Skal jeg male det om tiden strekker til?

3 kommentarer:

  1. Hei :-)
    Så flott blogg du har, aldri vært her før. Nå har jeg klikket meg litt rundt og sett - veldig fint :-) Men jeg kommer ikke over det faktum at du fikk den flua - jeg hadde fått totalt panikk! Hadde ratt blitt lagt inn jeg... ha ha ha
    Stua er kjempe fin, tror kansje jeg ikke ville malt... siden jeg ikke ser så veldig mye annet hvitt der :-)
    I`ll be back
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar;o)) Det er himla gøy å trekke om, og der er et hav av muligheter;o)) Finn ut hvor du vil ha stolen, og jobb deg derifra..;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  3. Hmmmmmm glemte jo helt å kommentere den fine stua di;o)))) Det så ut som en plass en kunne kose seg glugg ihjel....

    SvarSlett