tirsdag 14. juni 2011

Det var en gang...

Men så ble det bygd om til et provisorisk bad... Bortstuingsskapene ble stående, og vi fikk såvidt plass til do og dusj oppe på "den innerste loftsgangen" som det ble kalt. Vi gjorde dette i full fart, så vi skulle ha et lite bad mens vi pusset opp hovedbadet for 11-12 år siden. Siden har det blitt med det... Det er gjort elendig jobb der inne, både av meg og han som la belegget. Det er ikke tett en plass. Kunne likegreit vært uten... Det har resultert i at dusjen der oppe er ubrukelig, og doen brukes kun i nødstilfeller om natta. Den var veldig grei å ha mens jeg gikk gravid, men så ble hele "badet" bare et stort irritasjonsmoment. En gang bestemte jeg meg for å male veggene der, i håp om at det kunne bli litt koseligere å oppholde seg der inne. Jeg durte ned til malebutikken og plukket ut en fin grønnfarge fra fargekartet. Kjøpte koster og ruller og var så klar for å pusse opp. Jadda... Hehe, jeg tok på meg maleklær og åpnet spannet... HALLO....!?! Hvor var det blitt av den fine grønnfargen? Bøtta inneholdt 10 liter "veivesensignalorange" maling! :-) Jaja, tenkte jeg... Nå hadde jeg tenkt å male, så da får jeg bare male... (Ringte ned og klaget altså, så jeg fikk tilbake pengene...) Men badet ble orange det, og har vært det i noen år nå. Man klarer ikke la være å våkne når man kommer inn der på morrakvisten, trøtt i trynet iallefall... -SJOKK- ... :-) 
Skal legge ut noen bilder senere, men akkurat nå finner jeg ikke kameraet...

Jeg reiv ned skapene forrige uke, og driver nå å planlegger fornyelsen. Over ser dere hva jeg har plukket ut denne gangen. Gulvet skal få vinylbelegg med sjakkruter i størrelse 15x15 cm. Jeg vil ha Ånn vask fra Ikea og badekar med løveføtter. Jeg har også hele innredningsdillingen klar i hodet mitt, men tror jeg dropper å prøve å forklare det. 
Dere får heller vente til det er ferdig så kan bildene tale for seg selv.

Fargevalg... Hmmm... Tør jeg prøve meg på grønn igjen, tro? ;-)
Jeg har ikke mindre enn 3 gamle aladdin parafinovner, og de har en nydelig farge. Jeg bare elsker den! Den er grønn. ;-) Litt støvete, dus, mintgrønn... Vanskelig å forklare, men noen av dere skjønner kanskje hva jeg snakker om. Lurer veldig på om jeg skal prøve den, eller om jeg skal ha lysegrått eller hvitt...????
Ikke noe lett valg i det hele tatt. Tips om farger som passer til sjakkruter mottaes med stor takk. ;-)

Så må jeg på loppejakt igjen, for jeg trenger enda en gammel toalettkommode til å ha vasken på. Vasken skal by the way ikke ha sånn kran som på bildet. Jeg skal ha en skikkelig gammeldags kran på den. Krana til badekaret skal stå på langsiden og gå litt ut fra veggen et stykke over badekaret. Det er iallefall slik det ser ut i hodet mitt nå. Om jeg finner noe slik i en butikk er vel kanskje en annen sak... Men ettersom svigerfar er rørlegger, så har han nok noen kataloger jeg kan lete gjennom. ;-)
Jeg ser for meg en kran litt i denne stilen. Nå er jo dette en kjøkkenkran, så det blir jo litt feil, men dere skjønner tegningen. Og den må jo selvfølgelig henge på veggen. Om noen vet om det det er noe slikt i salg, så hyl ut...

3 kommentarer:

  1. Fint badekar. Lurer på om vi også en gang får oss et slikt. Det er superfint!

    Liv

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett