tirsdag 26. oktober 2010

Historie...

Denne gamle tinen er sååå fin. Den tilhører egentlig mamma og pappa, men jeg er så heldig at jeg får låne den litt. Den inneholder massevis av gamle bilder.
Her er bilder fra svunne tider av famile og venner. Den søte lille jenta i vogna er mamma. Ho hadde de største bollekinna jeg noengang har sett. :-) Konfirmanten i bunad er min tante som døde for mange år siden.
Disse gamle kabinettkortene er også fine synes jeg. Personene på bildene ser så høytidlige og alvorlige ut. Det hender ofte at jeg sitter og blar gjennom bildene og forestiller med hvordan disse menneskene var, hvor de bodde og hva de drev med. Jeg kjenner navnene og relasjonene til endel av de, men det er mange jeg ikke har peiling på hvem er også. Like moro likevel., for da kan jeg dikte opp historien deres. :-)
 Denne damen vet jeg ikke hvem er, men det er litt moro at hun har lik festdrakt som Saga.
Les mer om det her! Fant ikke dette bildet før lenge etter at Saga sin drakt var ferdig. Litt dumt at jeg ikke kan se om vi har gjort de riktige fargevalgene. Forkledet droppet vi også til Saga. Når den ble ferdig visste vi jo ikke at det skulle være med engang. Jeg synes uansett den er like fin uten forkle...

1 kommentar:

  1. Det var en kjempefin tine med nydelig farge og dekor. Så gøy med alle de gamle bildene! De var så flotte når de skulle til fotografen før i tiden, og så alvorlige. Det er tydelig at det ikke var noe hverdagsforeteelse å bli fotografert. Holder på å samle gamle bilder fra slekten selv, synes det er moro å vise ungene hvem de forskjellige tipp'ene var :o)
    Ha en fin dag i det flotte høstværet!

    SvarSlett