søndag 9. mai 2010

Detaljer fra gangen vår











Jeg har brukt noen dager på å pusse opp gangen. Den er enda ikke helt ferdig, men her kommer iallefall noen bilder. Det får bare bli detaljbilder i dag siden jeg trenger litt mannehjelp til å bli ferdig med listingen. Jeg har satt det gamle klaffbordet ut i gangen. Jeg har et stort veggspeil liggende på øverloftet, og det skal etterhvert komme opp på veggen over bordet.

En gammel hatthylle har også fått en ny funksjon. Jeg ville henge opp de høye støvelettene mine i håp om at de holder seg fine lenger på den måten. Noen små bukseklehengere ble løsningen. I samme slengen hang jeg opp støvlene mine og en kurv som jeg putta finsko oppi. På knaggene bak fikk jeg plass til noen vesker og skjerf, og på toppen satt jeg kurver til solbriller og stasj. Den ene kurven er Ayla sin. Den inneholder sele, bånd, børste og slike ting.

I trappeoppgangen dro jeg ned de gamle veggplatene. Jeg var litt nyskjerrig på hva som var bak. Jeg må si at jeg ble gledelig overrasket. Trappen er heller ikke ferdig malt enda, så hva som dukket opp her får jeg vise ordentlig frem en annen gang.

Jeg har jo også skjønt etterhvert at enhver interiørblogger med respekt for seg selv har en "Keep calm and carry on" plakat i hus. Min henger da i gangen, og er det første du ser når du kommer inn utenifra. Jeg trenger stadig vekk å bli stresset ned noen hakk, og da hjelper det å ha denne hengende her som en liten påminnelse. :-)
Disse plakatene ble først laget i 1939. De var en propagandaposter laget av en ukjent engelsk tjenestemann. De hadde som mål å skulle berolige det krigsrammede England. Denne plakaten er den siste i en serie på tre. De andre to var "Courage, your cheerfulness, your resolution will bring us victory" og "Freedom is in peril".

Jeg har forresten brukt 4 ulike farger i gangen, men det kommer ikke så godt frem på bildene. Fargene heter; Stone, lys stone, moonlight og cappuccino. I tillegg til hvitt selvfølgelig.

5 kommentarer:

  1. Så gøy å pusse opp:-) Gøy når alt male arbeidet er ferdig og det er tid for å dille litt:-)
    Gleder meg til å se resten av gangen.
    Skal også til med malekosten, har ett hobby rom som gulv og lister skal males, og ett litt større prosjekt, kjøkkenet... Planen er å male når det ikke er sol, så da er det vel bare å begynne, for det ser ut som solen blir bakom skyene i dag...
    Ha en fin dag Hilde, kos deg :-)
    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Hallo kjære!!! Hvilke campingplass er det du er "vokst" opp på? Bikkjene mine er absolutt vokst opp her på campen, og vil helst være her hele tiden:DDDD De prøver og nekte og bli med hjem, he-he Klemz Grethe

    SvarSlett
  3. Kjempefin og koselig gang!:)

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  4. Veldig fine detaljer, det blir spennende å se hva du fant bak veggplatene. Ønkser deg en riktig fin helg og en flott 17.MAI! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Fine gangen med koselige detaljer.
    Ønsker dere en fin 17.mai feiring, kos dere masse.

    Klem fra meg.

    SvarSlett