torsdag 11. mars 2010

Gammel konstruksjon

Huset vårt er gammelt, noe som kommer tydelig frem i disse bildene. Det er bygget i minst to, kanskje tre omganger. Den eldste delen, som disse bildene er fra er bygget i 1750. Hele huset, bortsett fra et lite tilbygg av nyere dato er tømret. Hjørne nummer en her er fra vår "huskestue". Her har vi dataene våre, og minner og souvenirer fra inn og utland er samlet her. Veggene er en kombinasjon mellom gammelt tømmer og panel. Fargen vi har valgt, som går igjen i store deler av huset er elfenbenshvit. Døren som jeg er veldig glad i er også mellom dette rommet og gangen. Jeg hadde en peeriode hvor all maling skulle fjernes på alt... Jeg ble overrasket over hva som dukket opp under et utall malingstrøk på denne døren. Hadde nok ventet meg en helt vanlig furudør, så dette var en gledelig overraskelse.

Hjørne nummer to er fra vår tv stue. Disse flotte tømmerveggene dukket opp bak panelplater, sponplater, plast, glava, oppspikrede gulvplanker og et ukjent anntall kilo kumøkk! Møkka var stappet inn i alle sprekker, og det var en stor jobb å få fjernet alt. Men når jeg ser resultatet nå, så var det absolutt verd det. Disse veggene er beiset, og de blir nok slik også. Tror jeg får bruke malingen andre plasser i huset.

1 kommentar:

  1. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Spennende å bo i et gammelt hus med sjel. God helg fra Siv

    SvarSlett