mandag 29. mars 2010

Vinballonger

Det stod endel vinballonger på låven her. Disse har selvfølgelig jeg tatt i bruk på forskjellig vis. På det øverste bildet her ser dere den ene kurven. Ballongen var knust, så da ble den en teppe og putekurv. Den hadde stått ute i vær og vind, så den var både rusten og skjev. Men etter etpar lag med den hvite sprayboksen, så ble den riktig så fin.

Kurv nummer to vil jeg bebolde som den er. Liker fargen og slitasjen på trekurven. Den fungerer nå som feriesparebøsse. Alt av mynter og 50 lapper havner på her. Det blir jammen penger av det til slutt. Vi synes det er en kjempelur måte å spare på. Vi merker knapt at disse pengene er innom lommeboka før de havner på her. Det har blitt en fin ferietur hver sommer av disse. :-) I forfjor leide vi et feriehus i danmark, og besøkte Fårup, Djurs og Legoland. Guttungen storkoste seg. :-) I fjor ble turen litt amputert på grunn av at lilletulla var såpass liten, men i år skal vi på skikkelig ferie igjen. Hvor turen går vet vi ikke enda, men det er vel snart på tide å få bestemt det.

Jeg har en stor en til som jeg skal ha tørkede roser på. Jeg har samlet alle rosene min mann har gitt meg opp gjennom årene, og det har blitt endel. Jeg har bare knepet av blomsterhodet før jeg har kastet resten av buketten. Nå ligger de på norgesglass og lukter kjempegodt, selv om de er knusk tørre.

Har også en liten flaske i samme trekurv som sparebøssa. Hva den skal brukes til vet jeg ikke helt enda. Tips mottaes med takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar