onsdag 17. mars 2010

Loppekupp

Her er litt av det jeg har funnet på loppemarkeder og bruktbutikker hittil i år. Jeg liker godt hvitt porselen, og har hyller og skaper nesten fulle. Jeg bruker det også til daglig. Jeg gidder ikke ha masse som bare står til pynt og støver ned. Nei, skal jeg ha det i hus, skal det være brukelig også. De 5 tallerkene på bildet er fra porsgrunn, og kostet 5,- pr. stk. Det er ikke noe gammelt dyrt servise, men jeg liker mønsteret på det, derfor står det i hylla mi. Suppeterrinen, eggeglassene og rosefatet er ikke fra noen spesiell produsent, men hva gjør vel det, så lenge jeg liker det. :-) Vasene i opalglass samler jeg på. Kan ikke få nok av de. Jeg fikk en stor og en liten en av bestemor for ca. 100 år siden. De har fulgt meg på flere flyttelass. Jeg synes de er kjempefine som de er, eller med en peon eller en syrinkvast oppi. 4 nye har det blitt hittil i år, og flere blir det nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar