torsdag 15. juli 2010

Hvil i fred lille venn...

I dag reiste vår kjæreste Ayla fra oss. Savner henne masse allerede, og alt er bare trist. Men jeg trøster meg med at vi fikk 14 fine år sammen.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Gruer meg til natta. Den blir nok ganske søvnløs både for meg og Stig Einar... Sangen i innlegget under her er god å ha. Den har gitt meg trøst mang en gang...

Fikk dette diktet av en venn som også mistet hunden sin for ikke lenge siden. Synes det var så fint... Takk Dawn.

Rainbow Bridge

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.

When an animal dies that has been especially close to someone here,
that pet goes to Rainbow Bridge.

There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor;
those who were hurt or maimed are made whole and strong again,
just as we remember them in our dreams of days and times gone by.

The animals are happy and content, except for one small thing;
they each miss someone very special to them, who had to be left behind.


They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance.
His bright eyes are intent; His eager body quivers.
Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass,
his legs carrying him faster and faster.


You have been spotted, and when you and your special friend finally meet,
you cling together in joyous reunion, never to be parted again.
The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head,
and you look once more into the trusting eyes of your pet,
so long gone from your life but never absent from your heart.


Then you cross Rainbow Bridge together....

9 kommentarer:

  1. Hei igjen :))

    Gud så trist!!!!! Vi blir jo så glade i dyrene ♥ Gråter hver gang jeg mister noen ♥ Håper du får sove , tenk på alt det gode dere hadde sammen :)))

    Klem klem ♥

    SvarSlett
  2. Ja, fra venner i Amerika har jeg hørt om the Rainbow Bridge... det er en fin tanke. Ayla har et inderlig og vakkert blikk. Du har nok rett i at det blir tungt. Min første egne hund døde i 1990, og jeg tenker fremdeles ofte på han. Men - man skal nok ikke være så redd for å sørge, det er naturlig, det er menneskelig og er det ytterste beviset på kjærlighet.

    Ønsker deg gode tanker!
    Klem

    SvarSlett
  3. Uff, så trist! :( Vi blir jo så glade i dyra våre ♥ , - det er kjempetungt når de forlater oss.

    Sender over noen varme tanker.
    Klem

    SvarSlett
  4. Uff, det var ikke noe hyggelig å lese.
    Håper du får en god natt.
    Klem

    SvarSlett
  5. Uff! Dette var trist. Jeg har 3 hunder selv og vet hvordan kjærligheten til de kan være. Og gjennom 14 år kan jeg tenke meg dere har opplevd mye fint sammen!

    Klem

    SvarSlett
  6. Så trist da. :( Gruer meg allerede til den dagen, for den kommer. Men hunden vår er bare 7 mnd, så håper på maaange gode år.

    Også 14 år da, det er lenge det.

    SvarSlett
  7. Sitter her med tårer i øynene, dette diktet vil jeg ta med meg, med tanke på de kjære firbente jeg har mistet, og for bare tanken på å miste mitt hjertebarn. Føler meg deg, en hund er så utrolig mye mer enn en hund.

    Masse trøste klemmer fra Wenche

    SvarSlett
  8. Huff og huff! Fikk helt tårer i øynene.
    Håper du fikk sove i natt. Ser med gru frem til det blir vår tur.
    God helgeklem fra meg!

    SvarSlett
  9. Tårer i øynene ja.. Tårer da jeg leste om den gode vennen din med det herlige blikket som ikke er mer.
    Tårer over det gjenkjennelige diktet, og enda mer tårer da jeg hørte sangen.
    Samtidig minnes jeg vår egen hund som vi måtte ta for snart to år siden, og tårene kommer igjen.

    Skjønner godt dette blir tøft og tungt, for er du som meg, setter dyra seg like dypt i sjelen som et menneske kan gjøre. Tenk da på alle de gode årene hun har hatt, og alderen hun fikk. Ta vare på minnene og smil, le og gråt om hverandre. Det å mimre litt på alle vis er det beste man kan gjøre i en sånn situasjon. Håper dere klarte å sove gjennom natten. :)

    Stor klem fra Huldrelevenet :)

    SvarSlett