onsdag 25. januar 2012

Lavkarbo "focacciarundstykker"...

Mekka sammen en oppskrift i dag, og den ble så god at jeg bare må dele den med dere.
Lover at neste innlegg skal handle om interiør igjen. ;-) Har nemlig fått litt nytt rundt forbi i stua også siden sist.

Men altså, sånn gjorde jeg det;

Jeg vispet 4 egg, men våre høner verper smått, så 3 normale tenker jeg.
Så pisket jeg i en skvett melk, ca 1/2 dl,
1/2 dl olivenolje,
Og 3-4 ss rømme.

Så blandet jeg 2,5 dl kruskakli
1,5 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 ts bakepulver
3 ts hvitløksflak
2 ts hvitløkspulver
2 ts timian
Og en ts salt.

Hadde jeg hatt soltørka tomater, så hadde jeg hakket opp og tatt i det også, men det får bli neste gang.

Bland godt sammen og sett i 12 muffinsformer.

Del 6 små tomater og trykk en halv tomat i hver muffins. Strø litt timian og havsalt på toppen.

 Stek på 175 grader på nederste rille i 30 minutter. Avkjøl på rist.

Og nyt!
Jeg har prøvd mange lavkarbo brød, men disse er de beste!
Og så mettende. Jeg var skrubbsulten til lunsj i dag, men orket bare halvparten av det jeg hadde putta på tallerken. :-)

2 kommentarer:

  1. hei Hilde,
    men å flink du er, disse skal jeg absolutt prøve, de så alldeles nydelige ut,
    tusen takk for oppskrift,
    klem fra
    sylvia

    SvarSlett
  2. Mmm, disse så gode ut! Mulig jeg må ut og handle litt krydder og soltørkede tomater å teste ut disse idag!
    Ha en fin Torsdag,
    Klem Jatte!:)

    SvarSlett