mandag 14. februar 2011

Happy Valentine..

Det blir dårlig med valentinsfeiring her i år. Ikke det at det har vært å veldig mye feiring før heller da, men... Mannen er på reisejobb, og dagen går vel som alle andre dager for meg og ungene. Litt ekstra skal jeg selvfølgelig kose meg. Jeg skal nemlig male strøk nummer to på et nytt skap til kjøkkenet etter at ungene har sluknet i kveld. Så håper jeg noen kan være behjelpelige med litt bærehjelp etterhvert. Ryggen min er ikke god for tiden, og med Tommy fremdeles på krykker, er det skuffende lite som blir flyttet på her for tiden.

Bildet over er forresten fra stua her. Kvister fra en oppsats vi fikk i bryllupsgave, sorte pinner fra en av bukettene vi fikk til Sol sin begravelse og ikke minst det røde hjertet... Hjertet stod i den aller første Valentinesbuketten jeg fikk av Tommy for x antall år siden. En nydelig bukett med brudeslør, blodrøde roser og gerbera. :-) Fikk en flott blomst på morsdagen i år, med beskjed om at den gjaldt for Valentine også, siden han ikke var hjemme da. :-)

Valentinsdagen har blitt feiret i England siden 1600-tallet. De hentet ideen fra myten om Den hellige Valentin (Valentinus). Valentin ble fengslet etter at den romerske keiseren Claudius II truet med fengsel og dødsstraff for dem som ikke avsverget seg kristendommen. Valentin ville ikke avsverge sin gud, og ble derfor steinet til døde i 273 e.Kr.. Før Valentin ble drept, skrev han et brev til sin kjære Julia og bad henne holde seg til Gud. Han undertegnet med «… fra din Valentin».

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar