fredag 23. april 2010

Tine

Denne tina laget jeg på skolen når jeg gikk i 5. klasse. Jeg husker godt sløydtimene vi hadde i kjelleren på Landvik sentralskole. Læreren het Olav Repstad, og var en av de "snille". :-) Nå går Stig Einar på den samme skolen, og har faktisk noen av de samme lærerene som jeg hadde en gang i verden. :-) For ikke å snakke om de samme skolebøkene! :-( Men det får jeg kanskje irritere meg over en annen gang, ikke nå! Tilbake til tina... Det var som dere ser en gave til bestemor og bestefar på bryllupsdagen deres i 1987. Den var trehvit, men bestemor fikk den rosemalt. Når bestemor døde fikk jeg den tilbake. Nå rommer den pakkepynt og diverse kort. Men, jeg lurer på om det finnes en måte å gjøre den gammel (eller eldre ;-P) på. Vil gjerne ha den litt "gammelgrå" i fargene, uten at jeg ødelegger rosemalingen. Finnes det noe jeg kan smøre den inn med, tro?

3 kommentarer:

  1. Flink du var da, som lagde denne tina!!! Jeg gikk på rosemalingskurs, da jeg var 17 år. Og da malte jeg en tine, men jeg ville at den skulle se gammel ut. Men du kan jo bruke antikfinnisj som du kjøper i malebutikken. Smører på en slags tykk smørje i ønsket farge, og tørker av mest mulig,- så det bare blir litt antydninger igjen. Jeg har brukt det på en del av mine antikkhvite møbler. Så ta kontakt med en malerbutikk, og sjekk fargene de har. Kanskje finner du en som passer det utrykket du ser for deg!!!! Og dersom du ønsker og hvitte den ned, så kan du blande hvitmaling og whitesprit til en tynn suppe, som du smører på med en klut, for eksempel. Da kan ta smøre inn til du får den hvithetsgraden du ønsker! Lykke til! klemz

    SvarSlett
  2. Hei, Hilde! Takk for hyggelig hilsen:)

    For en nydelig tine!! Kjempe-flott!!

    Ha en riktig fin helg!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  3. Heisann, så flink du er!! Kjempe fin tine!! Har desverre ikke noen råd til deg, men titter innom for å ønske deg en flott helg!

    Johanna

    SvarSlett