fredag 18. mars 2011

Om spøkelser og rampunger...

I natt har vi hatt et lite rampete spøkelse på besøk igjen...
Det hender titt og stadig at ting forsvinner her, for så å dukke opp igjen rett foran nesa vår. 
Om kveldene kan jeg sitte nede å høre fottrinn på gulvet i rommet til Saga.
Elektriske leker som ikke virker starter plutselig av seg selv, og tv kanalene lever sitt eget liv innimellom.
Mange folk har både sett og hørt ting her. Noe annet er vel ikke å forvente i et 250 år gammelt hus.
I natt har vi altså hatt besøk igjen.

Saga fikk en pakke med gelepenner å tegne med i går. Piksete som hun er, spredte hun de over hele stua.
Jeg og Stig Einar hadde en stor jobb med å finne alle, og sette på de riktige korkene.
Vi klarte det nesten... Alle fargene hadde fått riktig kork, bortsett fra at vi hadde en kork til overs.
Vi lette høyt og lavt etter den orange pennen. Vi krøp rundt på gulvet her og lyste med lommelykt under alle møblene, men pennen var borte! Jaja, tenkte jeg, den dukker nok opp igjen en gang...
Jeg puttet alle pennene på plass i pakka, sammen med den orange korken.
Så står jeg da opp i dag og hva ligger midt på stuegulvet...?
Joda, den orange pennen. Jeg tråkket på den når jeg gikk inn i tv stua, akkurat der vi lå på alle fire og lette i går. Den var IKKE der da! Jeg gikk frem og tilbake der flere ganger, også etter at Stig Einar hadde lagt seg.
Ok, tenkte jeg... Koselig med besøk da! :-) Så skulle jeg putte pennen oppi pakka til de andre. 
Da flirte jeg godt for meg selv.
Ingen av pennene hadde riktig kork. Alle var byttet om, og den blå korken var borte! :-)
Har enda ikke funnet den igjen, men den dukker vel opp snart den også. ;-)
Tommy er på reisejobb og jeg var den siste som la meg i går, og den første som stod opp i dag...

Jeg synes bare det er koselig at slike ting skjer. Hva mener du?
Tror du på spøkelser, og har du opplevd noe "mystisk" selv?

Kan du fortelle meg en god "spøkelseshistorie"?

4 kommentarer:

  1. Så spennende, høres ut som dere har ett spøkelse som liker å erte dere.
    Jeg tror på slikt, men har ikke opplevd noe sånt som det der:o)
    Ha en god helg sammen med "husvennen"
    Klem

    SvarSlett
  2. Hehe.... arti, spøkelser som liker å tulle med dokkar ja =) E korken kommet te rette no ellar? Eg tror på sånt også forresten... Har hatt lys som har slått seg avogpå av seg sjøl, brannvarsler som uler uten batteri...Ting som flytter på seg "av seg sjøl", radio som slår seg på av seg sjøl. Lyden på tv har gått opp av seg sjøl mens alle sitter i sofaen og ser på tv og fjernkontrollen ligger på bordet... osv ;) Hører skritt der det ikke e nokken folk. Hører også folk komme inn døren, men ingen som e der ...-før etter rundt 5 minutter etterpå :P Har også hatt besøk av min far etter han va død <3 Det va rart men godt også :o) Klem Jeanette

    SvarSlett
  3. When we lived in a 500 year old house in England, my daughter felt someone sitting on the foot of her bed. Sometimes the window would be open when she had locked it. Sometimes in Summer the open window would be closed and locked!
    Me, I never saw or heard anything because, I think, I don't believe in ghosts.

    SvarSlett
  4. Vi har en barneleke som ser ut som en gammeldags radio. Den dagen jeg skulle inn på sykehuset for å føde yngstemann sto den på rommet til eldsteman og begynte å spille av seg selv. Jeg var alene hjemme - når jeg traff min mann på sykehuset fortalte jeg om det og han lo og sa ja-ja... Men, når vi så kom hjem og hadde lagt vesla inne på rommet, satt oss i stua og hadde en stille stund - så satte den i gang igjen. Og en baby på 2 dager kan neppe krabbe ut å skru på noe slik selv ;-) Siden dette, har denne spilt titt og ofte - og på 4 år har vi ikke skiftet batterier på den.

    SvarSlett