mandag 21. mars 2011

Nymalt...

Før og etter i tv-stua, eller det som vi kaller tømmerstua.

Endelig er alle vinduskarmene nede blitt hvite. Det blir så fiiint... :-)
(Med unntak av vaskerommet kom jeg plutselig på...)
De har sakte med sikkert forandret farge fra trehvite til hvite de siste årene. Disse var lakket, og resultatet ble ikke helt bra,
så jeg må kjøpe ny maling og ta over en gang til, men det haster ikke.
Nå er det iallefall blitt mye lysere. Jeg har vært litt frem og tilbake med disse karmene siden veggene er som de er.
De skal nemlig ikke males. Men jeg må jo bare si at jeg ble kjempefornøyd!

Så er spørsmålet... Skal jeg male den trehvite kanten langs taket også hvit? Bjelkene blir som de er uansett...
Eller skal jeg prøve å beise den lik som veggene og bjelkene. Liker ikke at det ser så "nytt" ut...
Det skilte seg ekstra mye ut nå som karmene ble hvite.
Vurderer sterkt å male taket også hvitt istedet for grått, men jeg vet ikke om jeg har armer til å klare det... 
Får satse på at det dukker opp en polakk som trenger jobb i sommer. ;-)

Skulle jo ha vist et oversiktsbilde også, men det får vente til ny sofa er på plass!

5 kommentarer:

  1. så fint det ble:)

    Ha en flott mandag:)

    W

    SvarSlett
  2. Jeg legger meg til som følger hos deg jeg:)

    W

    SvarSlett
  3. Så flott det ble med hvite karmer - veldig fint med kontrasten til det gamle tømmeret! Kunne sikkert blitt fint med hvit kant der, mulig at det kan føles som om det er litt lavere under taket da, men det trenger ikke ha noe å si.
    Skjønner at du gruer litt for å gå i gang med taket, det er tungt arbeid. Du får få deg sånne "stylter" som de har på Tid for hjem ;o)

    Mona

    SvarSlett
  4. Så lyst og lekkert! Du har fått en award inne hos meg-håper du tar den ;)

    SvarSlett
  5. Så fint det ble med hvite karmer!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett