mandag 31. mai 2010

Lommetøfler

Vi strikker lommetøfler for harde livet her. De har blitt veldig populære. Det begynte med at ei venninne av meg hadde med seg slike på fest her i romjula i fjor. Vi har det ganske gulvkaldt, så da folk fikk se denne smarte oppfinnelsen, så ville alle ha. De er kjekke å ha på hytta og i båten også. De som ligger foran her er spesialbestilt av Kaptein Harald. I sene nattestimer kan det være veldig greit med litt hjelp til å skille babord fra styrbord! :-) Vil du bestille deg et par, så er det bare å gi beskjed. De koster 100,- pr. par.

6 kommentarer:

  1. Hei! så flotte lommetøfler dere lager, herlige farger. Genialt å bruke både hjemme, på hytta, i båt og på campingtur. Er de heklet eller strikket?

    Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  2. Takk for det. :-)
    De er strikket.

    SvarSlett
  3. Så flotte, og så kjekt å ha i veska, er avhenging av tøfler;)

    Kanskje dumtå spørre om oppskrifta, når du selger altså;)

    Kjempefine var de iallefall;)

    Klem

    SvarSlett
  4. Takk, takk... :-)

    Hehe, du får kjøpe et par da vet du, så har du noe å se etter. ;-)

    SvarSlett
  5. Du verde så mange du har laget, imponert.
    Jeg har lagt meg til som følger, for jeg liker bloggen din :)
    Ønsker deg en flott dag.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Rosegelè bruker vi på vafler sammen med krem eller is, eller det kan brukes som fyll i bløtekaker, og slikt. skal teste ut det og lage iskrem med rosegele og sorbet av Rosesaft. Ellers kan rosegele brukes som smakstilsetning i viltgryter og serveres ved siden av retter av vilt og oksekjøtt.Ungene mine bruker det på brødskiva, men jeg syntes det blir for søtt. Det dufter roser og smaker søtt med litt aning av rose. Noen elsker det andre syntes ikke noe om det. Det kan virke litt sært, for de som ikke er vant til og bruke friske urter i maten. Forøvrig::: Min klø-salve har jeg laget av lavendel og ringblomst, jeg har tatt et kurs i aroma-massasje, og jeg bruker urter i mat og drikke. Og det er en livsstil!!!!!! Klemz

    SvarSlett