lørdag 6. februar 2010

Vannlekkasje

For en dag....
Halv 7 måtte jeg opp med tulla, da var natta over for hennes del.
Jeg sjangler i halvsøvne ut på loftsganger, og hører at det drypper vann.
Vi har skikkelig vannlekasje fra taket her.
2 vinduer på guttungen sitt rom, et på loftsgangen og 2 vinduer på gjeste/roterommet. Vanner drypper og drypper, og lager store dammer på gulvet og i vinduskarmen.

Javel... Jeg går ned for å skifte på tulla, og tenker at jeg får tørke opp etterpå. Jeg kommer såvidt ned trappa, og guttungen roper på meg... Da sitter han på toppen av trappa og holder seg for munnen, og spyet spruter ned hele trappa. :-( Hurra liksom...
(Må til legen med han til mandag... Han har vært syk nå til og fra i en mnd... Han er så tynn også, at denne spyingen tærer skikkelig på han stakkars... :-(

Jeg får plassert lillejenta i lekegrinda og ser i øyekroken av det er vått på gulvet i tv stua også...
Jeg vasker trappa... mens gutten sitter i sofaen og spyr mer med ei bøtte i fanget.

Jeg tømmer 2 spybøtter og får i tulla ei skive før jeg går på loftet og tørker opp maaaange liter vann. Og det drypper og drypper... Har lagt ut håndklær og bøtter. Må nok snart opp og bytte de...

Ned igjen for å tørke i tv stua og spisestua... Det kommer inn vann fra 6 vinduer og en dør i 5 forskjellige rom...

Vi har masse is på taket og i takrennene, så istedet for at smeltevannet renner ned i takrenna og ut på bakken, så samles det på taket, og trekker ned der det kan.

Forsikringsselskapet dekker på toppen av det hele ikke en dritt...
Hadde vannet kommet inn under huset, hadde alt blitt dekket, men så lenge det kommer inn oppå, har vi ikke krav på noe...

Da var det bare å vekkemannen og sende han opp på taket. Han kom akkurat inn for å ta en liten pause nå. Han har hugget is i to timer, og er kanskje ferdig med en fjerdedel...

Jepp jepp... Godt å få ut litt frustrasjon. ;-)

Nå må jeg opp og tømme bøtter og legge ut nye håndklær igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar