mandag 15. februar 2010

Jeg tror jeg vet hvordan jeg vil innrede huset mitt, og jeg er på god vei til å bli fornøyd. Men det har jeg igrunnen vært mange ganger i løpet av de årene jeg har bodd her. Planene blir stadig forandret underveis, så ting tar tid.
Målet nå er som følger:

* Kjøkken - Sort, hvitt og brunt. Med innslag av alvegrønt.
* Spisestue - Hvit, shabby chic stil. Litt innspirert av fransk landstil. Gamle hvitmalte møbler, saueskinn og gammelt arvegods. også ispedd litt alvegrønt som er en av favorittfargene mine.
* Tv stue - Brun-nyanser og pelspledd. Skikkelig sofakosestue!
* Huskestue - Kontor og samlingssted for alle minnene vi har samlet gjennom livet i inn og utland.
* Gangen - Hvit med sorte og mørkebrune detaljer.
* Bad - Hvitt med innslag av (turkis og) limegrønt.

* Trapp - hvitmalt med dikt i trinnene.
* Loftsgang - Sort/hvit. Lys og trivelig tv og spille stue for ungene. Samt alle bokhyllene våre. Kanskje jeg skal tapetsere endeveggen med gamle aviser...
* Soverom 1. - Gutterom! New England stil. Hvitt, blått og rødt, stjerner og striper.
* Soverom 2. - Gjesterom, Blått Toile-mønster, romantisk stil.
* Soverom 3. - Rosalilla prinsesserom. Blomster, alver og sommerfugler.
* Soverom 4. - Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette rommet enda.
* Soverom 5. - Master bedroom, med eget bad. Rødt, lilla, orange, sort, gull. Tunge stoffer og møbler. Masse levende lys og røkelse... Mørk, romantisk, mystisk stil med inspirasjon fra marokko.

Bilder kommer etterhvert som rommene blir helt ferdig.
Fargeklattene i mange av rommene er lette å bytte ut med rødt, gult, lilla, eller grønt etter årstider og høytider.

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se bilder etterhvert. Dette høres så idyllisk ut. Er noe noe som skal skje over mange år? Eller i nærmeste fremtid?
    Dere har virkelig et stort hus med et stort potensiale. Så det er bare å slippe løs fantasien. Også er det jo så moro når et rom er ferdig.

    Lykketil med oppussing:o)

    SvarSlett
  2. Heisann. :-)
    I løpet av sommeren er jeg "ferdig" håper jeg.
    Det bør være et overkommelig mål. :-)
    Så får du pakke barna i bilen og komme på besøk når gjesterommet er ferdig, vet du!

    SvarSlett