mandag 3. desember 2012

Å blogge eller ikke blogge...

 
Advent er for meg en tid til refleksjon og ettertanke.
En ting som jeg tenker mye på denne adventen er om jeg skal fortsette å blogge eller ikke...
Det er IKKE meningen å virke utakknemlig og sytete, men mye av grunnen til at jeg har blogget
er gleden over tilbakemeldinger og kommentarer fra dere lesere. 
Jeg har aldri fått mange kommentarer på innleggene mine, 
men de tre eller fire tilbakemeldingene jeg har fått tidligere har betydd veldig mye for meg.
Det høres kanskje dumt ut, men det å få en positiv tilbakemelding på det jeg gjør eller lager,
synes jeg er veldig godt. Men når disse kommentarene uteblir, 
så lurer jeg på om det kanskje er på tide å gi seg.
De tre siste innleggene her står å skriker "INGEN KOMMENTARER" til meg.
Jeg vet ikke om noen i det hele tatt gidder å lese det jeg skriver her lenger.
Jeg får selvfølgelig noen tilbakemeldinger på facebook,
 men av 140 følgere her så vet jeg ikke om noen av dere leser det jeg skriver lenger.
Men mens jeg fortsetter å gruble over dette, så fortsetter advents- og julepyntingen av hus og hjem.
Jeg har skrevet tidligere at "ingen jul uten svibler". Og det mener jeg enda.
Synes de lukter helt fantastisk!
Jeg liker best de hvite, men lille prinsesse rosa måtte jo selvfølgelig ha sin egen.
Her har hun laget sitt eget julefat med mose, kongler og epler,
og selvfølgelig en ROSA svibel.
Hun studerer den hver dag og kan nesten ikke vente til det kommer
 en rosa blomst opp av de grønne bladene.

Ønsker alle mine følgere og lesere en fantastisk adventstid med alt som hører med!

13 kommentarer:

  1. Ja, det er jo de koselige tilbakemeldingene som gjør bloggingen hyggelig, helt klart. Men jeg må si at jeg merker at når jeg legger igjen hilsener hos mange andre, da får jeg mange hilsener tilbake...og jeg prøver selv å titte innom dem som legger igjen hilsener hos meg. (Ikke alltid jeg greier å få tiden til å strekke til da, men jeg prøver iallefall.)Jeg synes du har en veldig koselig blogg og håper du finner bloggegleden igjen og at responsen blir stigende...De fleste må jobbe litt for å ha en aktivt besøkt blogg så selv om det skulle se ut som om noens blogger har følgere og kommentarer i fleng, kan det godt hende det ligger så mye jobb bak det at du aldri hadde giddet å bruke tiden din på det!?? Bare en tanke...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, helt klart! Men jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at jeg iallefall legger igjen mellom 5 og 10 kommentarer hver eneste dag. Jeg koser meg rundt på alle de flotte bloggene jeg følger. Og det kommer jeg aldri til å slutte med. Men kanskje jeg bare skal fortsette med det, og legge ned min egen blogg. Jeg vet ikke. Synes bare det er litt trist å logge inn her hver dag sånn som det er nå. Mister liksom litt av gleden og lysten til å fortsette. :-)

      Slett
  2. Heihei:)
    Jeg er ofte innom omlag 20-30!forskjellige blogger hver eneste dag. Må innrømme at jeg sjelden legger igjen en kommentar eller hilsen meeen det er ikke fordi at jeg ikke koser meg med innleggene. Skal prøve og skjerpe meg fremover for jeg vet det blir satt pris på :) du er kjempeflink, kreativ og vel verdt ett besøk. Stå på :)
    Ønsker deg en hyggelig førjulstid ( og mange kommentarer;) )
    Mvh anonym men fast leser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var koselig å høre. :-) Ønsker deg også en flott førjulstid! <3

      Slett
  3. Så koselig at du likte kviststjerna :D
    Tenkte æ skulle lage ett innlegg om både den og hjerte som æ laga :) Bare dumt æ ikke tok bilda underveis.. Men går vel an å jukse det til :D hihi

    KJenne mæ veldig godt igjen i det du skriv i innlegget ditt, før det e dessverre ikke mye tilbakemeldinge hos mæ heller.. men de varme godt de som kommer av å til :)
    Etter lillesøster kom til verden har dessverre bloggerundan mine dabba av.. og det samme har vel kommentaran fra mæ også gjort.. Men æ tar mæ på tak innimellom :) Gjør hvertfall så godt æ kan..
    Men e kjedelig uansett når man legg igjen masse tilbakemeldinge rundt omkring også får man ingenting tilbake....
    Håpe du velge å fortsette!
    Som æ sjøl tenke - Om ikke andre les det æ skriv, så e det jo artig å bla tilbake :) E jo ei slags dagbok for mæ sjøl hvertfall :D
    Å så får æ håpe det kanskje tar sæ opp etterhvert :P (E jo lov å håpe e det ikke.. hihi )

    Ha en flott mandagskveld!
    Snart på tide med farmen :)

    Klæm Trine

    SvarSlett
  4. Håper du fortsetter, mange som bare titter innog får mye ut av det også tror jeg :)
    Ha en flott uke, nyt livet!

    Klem

    SvarSlett
  5. Så fint og julepyntet det er hos deg, Hilde! Her har vi såvidt fått fram adventstaken ;o)
    Du verden så lik lille snuppa var på deg! Hun blir nok like kreativ og flink som mamma'n også :o)
    Håper du finner inspirasjonen til å fortsette å blogge, det er alltid koselig å kikke innom og hente inspirasjon hos deg iallefall. Tror det er litt sesongbetont det med kommentarer. Merker det selv nå at det er så mye som skal ordnes, og da får en dessverre ikke kikket innom de bloggene en har lyst til - tida strekker ikke helt til. Blir nok bedre når julefreden senker seg ;o)
    Ha en fin førjulstid i kulda :o)

    Klem Mona

    SvarSlett
  6. Hei du. Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. Som flere så kjenner jeg meg igjen i det du skriver. Jeg er ikke så flink selv for tiden. Med 5 barn, deriblant en liten baby finner jeg rett og slett ikke tid. Ikke akkurat nå ihvertfall. Jeg tror og at instagram må ta en del av skylden. Håper du finner tilbake til blogg lysten.
    Klem Tove

    SvarSlett
  7. Syns bloggen din er fin, og leser innlegga som kommer stort sett vertfall.

    Men å skrive kommentarer tar tid, så det blir ikkje alltid så mye av det. finner ofte noe annet interessant på bloggene rundt forbi, og så hopper eg videre, og videre, blogglandia er så stort at den hoppinga kan ta heilt av ;-).

    koselig at du tenker på oss, fyrer både i kjøkkenpeisen og stova i dag.
    Pus vil bare så vidt ut på do.

    Ha ei fin adventstid, Klem,

    SvarSlett
  8. Tack för att du tittade in hos mig, det blir jag så glad för. Nu är det mysigt att pynta och göra fint i alla stugor. Du har gjort det fint och varmt hos dig. Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  9. Hei og takk for hilsen!
    Håper du ikke gir deg, for nå oppdaget jeg enda en koselig blogg, og legger deg i bloggrollen slik at jeg kan følge med deg !
    Har kost meg her leeenge nå, for så mye fint som du viser !!
    Et slikt skap som du viser over her...ønsker jeg meg virkelig !
    Håper du får en fin adventstid, og stikk gjerne innom meg igjen!
    Alltid koselig med tilbakemeldinger på det en viser...helt klart!

    SvarSlett
  10. Hei!

    Så flott at du fant veien til meg ;-) så fant jeg deg ;-)

    Koselig blogg du har ;-) Hit kommer jeg gjerne tilbake (så jeg håper du fortsetter å blogge ;-)

    Så koselig julekrok du har laget. Nydelig pyntet juletre og masse herlig detaljer. Kjempefint!

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  11. synes du har en flott blogg.Du har så mange spennende ideer.Gøy å se hvordan du setter sammen ting.Jeg trenger inspirasjon,er så rotete av meg,og klarer ikke kombinere tingene mine.Fortsett med bloggen.klem aase

    SvarSlett