fredag 6. mai 2011

Familieforøkelse...

Her bor de da, seks høner og to haner. Iallefall foreløpig. Det ser desverre ikke ut som de to hanene vil bli venner, 
så da må vi nok gi bort den ene. Jeg vil jo ha "one big happy familiy". Kjedelig om de ikke kan gå sammen.
 Slik ser hønsegården ut på avstand. Masse materialer og rot foran, men det skal bort. Det skal komme gressplen og et hvitt stakittgjerde her. Så skal jeg ha en benk hvor jeg kan sitte å spise frokost i sommer mens jeg beundrer disse søte små. :-)
 Det er egentlig Stig Einar sine tipper, så det er han som har døpt de. Her er Jack Black. Han er litt hissig på den andre hanen,
så mulig han må få et nytt hjem snart...
 Dette er da hane nummer to, Hansy. Han sitter for tiden i "dobbeltbur" og er ikke særlig fornøyd med det.
Men hanekamp vil vi ikke ha, så da må det bare bli sånn.
 Stig Einar ser allerede forskjell på alle hønene han, men det gjør ikke jeg. 
Vi har da 3 mørkebrune som heter Salsa, Tango og Ballett. ;-)
 To hvite som heter Tutti og Frutti.
Og denne skjønningen som står sist i kø for å komme ut, heter Betty Brown. :-)

Nå bare gleder vi oss til de begynner å verpe så vi kan få ferske egg til frokost! :-)

4 kommentarer:

  1. Så koselg med høner og hane da:) ønsker degen riktig fin helg. Har kost meg her inne på loggen din nå. Klem monica

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig og matnyttig med høner. Håper det blir noen frokostegg på dere:o)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Åååå så heldige dere er! Jeg har så lyst på høner. Et hus like ved oss har hester i hagen, så da burde jeg vel kunne ha et par høner:)

    Koselig blogg!
    Ha en finfin helg!

    SvarSlett
  4. Så koselig med hønsegård og sikkert ekstra gøy for Stig Einar å ha egne høner!
    Hønsegården var kjempefin, tipper de trives godt her og at det ikke blir lenge før dere kan plukke egg.
    Ha en flott uke :o)

    klem Mona

    SvarSlett