onsdag 5. januar 2011

Stig Einars lune hule....

 Tenkte jeg ville vise frem Stig Einar sitt rom i dag. Det er mer mørkt og mystisk enn resten av huset. Han har selv bestemt at sånn skal det være, så da blir det sånn. Taket her er ganske spesielt. Før var det fastbygde kleskap her. Når vi rev de ned, så ble taket skadet. Takplatene er litt pappaktige, og var både bulkete og stygge i utgangspunktet også. Det fikset vi greit med å rett og slett spikre opp kledningsbord på tvers mellom takbjelkene. Synes det er ganske så koselig her egentlig. Minner meg litt om Egypt. :-)
 Tv kroken med playstation! Han bruker å sitte på de store papasanputene når han spiller eller ser film her. Bønneteppet som henger på døra er kjøpt i Tunisia. De afrikanske hodene i vinduet og maskene som henger på veggen her inne er også gamle. De har nok kommet i hus av sjømenn som ofte bodde her hos mine besteforeldre i perioder når de var i land.
 Sengen er etter oldefar. I skapet her har han "våpensamlingen" sin. Han har samlet lenge på kniver og softgun pistoler.
Plastkassene under og ved siden av bordet skal definitivt byttes ut! Har lyst på noen trekasser med hjul, men vi får se hva jeg finner eller lager. De inneholder lego. Når han bygger, kaster han bare de store putene opp i senga, så har han god gulvplass. Madrasssofaen er kjekk når han har overnattingsbesøk, eller når de er flere gutter som ser film sammen her. Legg merke til vinduet over sofaen. Det er gammelt, og har stått der i all tid. :-) Rutene er bulkete, og det har aldri gått an å åpne det. Når vi byttet kledning utvendig, så kledde vi inne dette vinduet. Vi satt bare veggplatene "gal vei" så det er natten hele tiden i dette vinduet. ;-) Er riktig så fornøyd med dette påfunnet mitt, selv om snekkeren (dvs. pappa) bare ristet på hodet av meg. :-)
Lekse og data hjørnet! Her er det definitivt rom for forbedringer! Er på jakt etter en ny/gammel skrivepult og stol. Vurderer sterkt å bygge en pult av de gamle materialene fra låven vi har revet, men vi får se. Jakter litt mer i bruktbutikkene før jeg begir meg ut på det prosjektet.

3 kommentarer:

  1. Kjempeflott gutterom:o)
    Synes ideen din med vinduet var super;o)
    Pappaer pleier ikke skjønne seg på sånt...he...he
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Oi!!
    Litt av en hule!!!
    Tenker meg at det er en som stortrives der ja!!!
    Ha en fin kveld!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Hei hei :)

    Ser at han har fått seg litt av et rom her! :o)

    Er det du som har lagt to kommentarer inne hos meg om Emalox-bollene mine? :) Jeg fulgte linken inn til deg, så jeg håper da det ;) hi hi :)

    Veldig koselig å få besøk av en sørlending, da jeg er en sørlending selv ;o)

    Ha en strålende god helg!

    Lilja :o)

    SvarSlett