tirsdag 29. mai 2012

Tv benk og spisebord...

Jeg er så heldig at jeg har mange folk rundt meg som tenker på meg før de kaster ting. :-)
Lykken var stor når jeg fikk "tv benk" av min tante, Anita og spisebord av min korvenninne Lena. 
Slik så det ut når det havnet i stua mi. Blåfargen måtte desverre vike for noe lysere.
Er så fornøyd med å ha fått gjemt bort alle de stygge boksene som hører med for at jeg skal få se 
Hotell Cæsar eller kunne høre på musikk i stua. (Mangler bare litt maling på suben.)
Speilene i dørene her var løse hvis du ser bort i fra 4 rustne skruer og ørtåførti spiker
 i noen tynne lister på innsiden av dørene.
Disse plukket jeg som dere ser ut, og de har blitt malt og lagret for senere bruk. ;-)
I hullene i dørene stiftet jeg fast hvitt høytalerstoff.
På den måten virker alle fjernkontrollene uten at jeg trenger å åpne skapdørene. 
Og siden det i går var 112 år siden min bestefar ble født, så plukket jeg og prinsessa inn litt blomster. 
Burde egentlig vært liljekonvaller, men... Vi får ta det en annen dag. 
Syrinene lukter vel så godt, og disse små kvistene sprer deilig duft i hele 1 etasje her.
Leste et triks i Hannes Dagbok i fjor, så da tester jeg det nå.
Det gikk rett og slett ut på å smadre stilkene med en hammer før de ble satt i vann.
Så nå blir det spennende å se om de står lenger enn vanlig.
(Har gjemt ledningene fra tv`n inni en gammel støttebandasje. 
Bedre enn å ha brede stygge grå og svarte kabler hengende ned der.) 
Center høytaleren som sees såvidt her, 
og alle de andre høytalerene som henger rundt meg på alle kanter her, har fått hvitt trekk. 
Det var i utgangspunktet svart, men jeg bare strakk hvitt høytalerstoff utenpå.
 Så var det mitt nye spisebord da. Dette har visstnok stått på en gård oppi Valdres.
Det passet helt perfekt inn her på gården. Understellet ble malt og bordplaten skurt.
Er det ikke fantastisk? :-)
Jeg og prinsessa skurte alt vi kunne med ayax (i mangel på grønnsåpe) med furunål beregnet på tregulv.
Den er glatt og fin, men det blir spennende å se hvor fort det blir merker her da. Det gjør kanskje ikke noe uansett... Ville iallefall ikke male bordplaten sånn helt med en gang. Så får vi se om jeg gjør noe med den senere, eller om den bare skal få bli sånn som den er. Lysestaken fra perfect home kjøpte jeg forresten på loppemarked tidligere i sommer. Lucky me...
Fargen som bordet og tv benken er malt med er Cafe latte fra coop obs. (5503)

2 kommentarer:

  1. Wow!!!! Så heldig du er! Sjenken var jo bare et FUNN!! Såååå fin når du pimpet den litt;)

    KLEM!

    SvarSlett